ДІЯЛЬНІСТЬ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ НА ПЕРІОД ДІЇ ВОЄННОГО СТАНУ

НОРМАТИВНО-ПРАВОВА БАЗА В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ В УКРАЇНІ

Закон України від 24.02.2022 № 2102-IX
Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні
Указ Президента України від 24.02.2022 №64
«Про введення воєнного стану в Україні»

Закон України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану»

Лист МОН №1/3737-22 від 29.03.2022 «Про забезпечення психологічного супроводу учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану в Україні»

Лист МОН №1/3475-22 від 17.03.2022 «Про зарахування до закладів дошкільної освіти дітей із числа внутрішньо переміщених осіб «

Лист МОН №1/3454-22 від 15.03.2022 «Про перенесення атестації педагогічних працівників у 2022 році»

Лист МОН №1/3370-22 від 06.03.2022 «Про оплату праці працівників закладів освіти під час призупинення навчання»

Лист МОН №1/9-766 від 12.12.2019 «Щодо комунікації з дітьми дошкільного віку з родин учасників ООС/АТО, внутрішньо переміщених осіб та організації взаємодії з їхніми батьками»

Рекомендації для батьків вихованців в умовах воєнного стану

1. Співпрацювати з педагогічними працівниками ДНЗ щодо організації освітнього процесу дітей дошкільного віку в дистанційному форматі в умовах війни.

2. Підтримувати зв’язок з вихователями щодо місця перебування та стану здоров’я дитини.

3. Відстежувати негативні наслідки пережитих психотравмуючих подій.

Вони можуть проявлятися не одразу, тому дорослі, вихователі та батьки, мають постійно стежити за психоемоційним станом дітей, їхнім самопочуттям, виявляти хвилювання, тривоги. Необхідно звертати увагу на збудливість, тривожність, агресивність,заглиблення в себе. Також слід уважно стежити за здоров’ям дітей, зокрема сном, апетитом, настроєм, частотністю вередування, наріканнями на головний біль тощо. Такі показники загального стану здоров’я дітей переважно є об’єктивними показниками втоми, перевантаження, хвилювання, страхів та проявами наслідків психотравми.

4. Пам’ятати, що щоденне спілкування та спільне проведення вільного часу з дитиною є запорукою її успішного подальшого майбутнього. Для дітей надзвичайно важливо відчувати повну емоційну присутність батьків. З цією метою можна послуговуватися матеріалами, які розміщені на платформі розвитку дошкільнят НУМО, а також на сайті МОН «Сучасне дошкілля під крилами захисту». Допомагати дитині, якщо в неї щось не виходить, підтримувати її, бути терплячими. Пам’ятати, що педагоги завжди готові до співпраці з питань виховання, розвитку дитини і надання необхідної професійної допомоги, не зволікати й звертатися до них за порадами та рекомендаціями.

5. Дотримуватися режиму дня, звичних ритуалів, що допоможе дитині встановити зв’язок не лише з минулим, а взагалі з життям та безпекою.

6. Сприяти формуванню у дітей навичок безпечної поведінки, використовуючи рекомендовані онлайн матеріали та відео, підготовлені МОН, ДУ «Український інститут розвитку освіти», ЮНІСЕФ.

МАТЕРІАЛИ ДЛЯ ПЕДАГОГІВ ТА БАТЬКІВ

1. Як заспокоїти дітей під час війни2. Як подбати про дитину, якщо ви знаходитеся з нею в укритті3. Як говорити з дитиною, якщо батько чи мати захищає країну4. Правила підтримки, якщо родина евакуюється з дитиною5.Фізична безпека дітей під час війни. Сайт «Освітній омбудсмен України»6. Як підтримати дитину, якщо ви опинились у зоні активних бойових дій

7. Поради, як підтримати дитину в дорозі від ЮНІСЕФ

8.Рекомендації для населення під час воєнного стану

9.Як поводитися на блокпостах з перекладом на жестову мову

10.Ресурси позитивного батьківства від ЮНІСЕФ «П’ять мов у спілкуванні з дитиною»

11. Підтримка батьків та дітей під час війни

12. Психологічна допомога для дітей

13.Як надавати першу психологічну допомогу

14. Як підтримати дітей у часи невизначеності та стресу. Поради від ЮНІСЕФ

15. Як допомагати дітям у замкненому просторі

16. Методичні рекомендації щодо надання першої психологічної допомоги сім’ям з дітьми, дітям, які перебувають/перебували у зоні збройного конфлікту

17. Для тих, хто приймає емігрантів і переселенців, для допомоги в адаптації

18. «Розкажи мені». Безкоштовна інтернет-платформа для психологічних консультацій.

19. Як говорити про війну та повітряну тривогу з дітьми: поради чернівецької психологині.

20. Як швидко заснути, коли ви тривожні і вам важко розслабитися

21. Перелік матеріалів для дошкілля «Сучасне дошкілля під крилами захисту»

22. Платформа розвитку дошкільнят “НУМО” Навички для дошкільнят

23. Онлайн-садок НУМО – спільний проєкт ЮНІСЕФ та Міністерстваосвіти і науки України. Розвивальні відеозаняття для дітей 3-6 років

ПОРАДИ ІЗ ПІДТРИМАННЯ ПСИХІЧНОГО І ФІЗИЧНОГО ЗДОРОВ’Я, БЕЗПЕКИ, ХАРЧУВАННЯ, ОСВІТИ ТА РОЗВИТКУ
ЧИМ ЗАЙНЯТИ ДИТИНУ В НАДЗВИЧАЙНІЙ СИТУАЦІЇ
ІГРИ ТА ЗАНЯТТЯ ДЛЯ ДІТЕЙ У НЕЗВИЧНИХ ОБСТАВИНАХ
ЯК ПІДТРИМАТИ ТА ЗАСПОКОЇТИ ДИТИНУ ПІД ЧАС ВІЙНИ?

ВИБУХОНЕБЕЗПЕЧНІ ПРЕДМЕТИ

Мультфільм про вибухонебезпечні знахідки. Правила поведінки у разі виявлення небезпечного предмета.

МУЛЬТФІЛЬМ для дошкільнят

«МІННА БЕЗПЕКА НЕ БЕЗ ПЕКА»: ПОСІБНИК ДЛЯ ДІТЕЙ ПРО ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ З ВИБУХОНЕБЕЗПЕЧНИМИ ПРЕДМЕТАМИ

Безпека життєдіяльності дітей під час воєнного стану

ВИБУХОНЕБЕЗПЕЧНІ ПРЕДМЕТИ

Знайти сьогодні «небезпечну іграшку» можна практично скрізь: в лісі, в старому окопі, на свіжозораному полі, на власному городі і навіть на вулицях міст. І якщо вибухові пристрої серійного зразка легко розпізнати за зовнішнім виглядом і діяти відповідно до ситуації, то саморобні вибухівки, що можуть з’явитися на вулицях міст і селищ визначити набагато складніше. Небезпека терористичних актів, від яких не застрахована жодна країна світу, робить питання поводження із невідомими, залишеними без догляду речами досить актуальним.Під вибухонебезпечними предметами слід розуміти будь-які пристрої, засоби, підозрілі предмети, які здатні за певних умов (або при дії на них) вибухати.ДО ВИБУХОНЕБЕЗПЕЧНИХ ПРЕДМЕТІВ ВІДНОСЯТЬСЯ:• вибухові речовини – хімічні з’єднання або суміші, здатні під впливом певних зовнішніх дій (нагрівання, удар, тертя, вибух іншого вибухового пристрою) до швидкого хімічного перетворення, що саморозповсюджується, з виділенням великої кількості енергії і утворенням газів.• боєприпаси – вироби військової техніки одноразового вживання, призначені для поразки живої сили супротивника. До боєприпасів відносяться:- бойові частки ракет;- авіаційні бомби;- артилерійські боєприпаси (снаряди, міни);- інженерні боєприпаси (протитанкові і протипіхотні міни);- ручні гранати;- стрілецькі боєприпаси (патрони до пістолетів, карабінів, автоматів тощо).• піротехнічні засоби:- патрони (сигнальні, освітлювальні, імітаційні, спеціальні);- вибухові пакети;- петарди.• ракети (освітлювальні, сигнальні);- гранати;- димові шашки.• саморобні вибухові пристрої — це пристрої, в яких застосований хоча б один елемент конструкції саморобного виготовлення:- саморобні міни-пастки;- міни сюрпризи, що імітують предмети домашнього побуту, дитячі іграшки або речі, що привертають увагу.У РАЗІ ВИЯВЛЕННЯ ВИБУХОНЕБЕЗПЕЧНИХ ТА ПІДОЗРІЛИХ МЕТАЛЕВИХ ПРЕДМЕТІВ, НЕОБХІДНО:1. Негайно припинити усі роботи в районі виявлення вибухонебезпечного предмета (предметів);2. Ввивести (відвести) на максимальну відстань усіх людей (не менше 100 метрів), які знаходились поблизу, намагаючись рухатись назад по своїх слідах;3. Позначити небезпечне місце добре видимим орієнтиром, де знаходиться цей предмет та огородити його від сторонніх осіб в тому числі дітей; Для огорожі можна використовувати різні підручні матеріали: дошки, жердини, гілки, мотузки, шматки матерії тощо.4. Повідомити про знахідку службу порятунку за номером «101». Повідомлення робити не поспішаючи, чітко, із зазначенням точної адреси (орієнтирів) місця знаходження вибухонебезпечного предмета);5. Очікувати на безпечній відстані від місця знаходження вибухонебезпечного предмета на приїзд фахівців ДСНС та МВС, при цьому здійснюючи заходи щодо недопущення до небезпечної зони інших людей.КАТЕГОРИЧНО ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ:1. Палити та використовувати відкритий вогонь поблизу місця, де знаходиться вибухонебезпечний предмет або предмет схожий на нього;2. Піднімати, витягувати з ґрунту, зрушувати з місця, кидати, ударяти і розбирати будь-які вибухонебезпечні предмети;3. Переносити ці предмети в місця перебування людей.ПІД ЧАС ПРОГУЛЯНОК В ЛІСІ АБО В ТУРИСТИЧНОМУ ПОХОДІ:1. Ретельно вибирайте місце для багаття. Воно повинно бути на достатній відстані від траншей і окопів, що залишилися з війни.2. Перед розведенням багаття в радіусі п’яти метрів перевірте грунт на наявність вибухонебезпечних предметів (обережно зніміть лопатою верхній шар грунту, перекопайте землю на глибину 40-50 см).3. Користуватися старими багаттями не завжди безпечно. Там можуть виявитися підкинуті військові «трофеї» або такі, що не вибухнули.4.У жодному випадку не підходьте до знайдених багать, що горять (особливо вночі). В цьому багатті може виявитися предмет, що може вибухнути.Якщо Ви опинилися поблизу вибуху, стримайте свою цікавість і не намагайтеся наблизитись до епіцентру, щоб подивитись або допомогти рятівникам. Найкраще, що Ви можете зробити – залишити небезпечне місцеПам’ятайте!Розмінуванням, знешкодженням або знищенням вибухонебезпечних предметів займаються тільки підготовлені фахівці-сапери, допущені до цього виду робіт.У будь-якому разі при виявленні вибухонебезпечного предмета або предметів підозрілого характеру лише безумовне виконання заходів безпеки є гарантом того, що не станеться випадку каліцтва чи загибелі.При виявлені вибухонебезпечних предметів негайно повідомте за номером 101!