Види булінгу в дитсадку:
Булінг(від англ. to bull— переслідувати) — свідома агресивна поведінка однієї дитини або групи дітей стосовно іншої. Як організувати інклюзивне освітнє середовище Булінг у ДНЗ (ЗДО) може проявлятися як тиск: психологічний фізичний. Часто діти застосовують і фізичний, і психологічний тиск на жертву. Наприклад, образи, приниження, ігнорування, непоступливість, погрози, побиття під час ігор. Хто провокує булінг в дитсадку Булінг серед дітей старшого дошкільного віку в ЗДО можуть спровокувати дорослі. Діти старшого дошкільного віку одразу сприймають ставлення авторитетних дорослих до інших і беруть це ставлення за зразок. Вони починають цькувати дитину чи дітей, якщо: педагог або помічник вихователя: – зневажливо ставиться до дитини, яка часто плаче або невпевнена в собі – ігнорує скаргу дитини на те, що її образили однолітки – глузує із зовнішнього вигляду дитини – образливо висловлюється про дитину чи її батьків – проявляє огиду щодо фізичної або фізіологічної особливостей дитини батьки або члени сім’ї: – б’ють та ображають дитину вдома – принижують дитину у присутності інших дітей – проявляють сліпу любов та виконують усі забаганки дитини – ставляться до своєї дитини як до неповноцінної особистості, жаліють (неповна родина, дитина хвора або має відхилення в розвитку). Усі діти потребують підтримки дорослих— батьків, вихователів, практичного психолога та соціального педагога. Саме вони мають допомогти дітям налагодити партнерські взаємини з однолітками у групі. Як міняється поведінка дитини під час булінгу в ЗДО Дитина-жертва булінгу поводиться незвично. Якщо раніше вона охоче відвідувала дитячий садок, то тепер така дитина: вдома: – не хоче одягатися вранці – шукає собі будь-яку справу вдома, аби не йти до дитячого садка – просить батьків забрати її із дитячого садка раніше – плаче, вигадує хворобу або в неї дійсно підвищується температура тіла, починають боліти голова, живіт – не контактує з однолітками у дворі – грає наодинці в парку в дитячому садку: – не бере участь у сюжетно-рольових та рухливих іграх, спільній самостійній художній діяльності тощо – усамітнюється при будь-якій нагоді – часто губить свої іграшки або речі – бруднить чи псує одяг – грає поламаними іграшками – відмовляється на користь іншої дитини від головної ролі в театрілізації чигрі – не має друзів у групі.
План заходів що до запобігання булінгу:
ЗАТВЕРДЖЕНО
Завідувач ДНЗ № 26
«Яблунька» с. Сердюківка
В. І. Сватко
План заходів
спрямованих на запобігання та протидію булінгу в закладі
№ з/п | Назва заходу | Дата проведення |
Робота з працівниками закладу | ||
1. | Виробнича нарада при завідувачу | 28.01.2022 |
2. | Консультація «Булінг (цькування) | 31.01.2022 |
3. | Круглий стіл для педагогів: «Безпечне навчання. Булінг в освітньому середовищі» | 04.02.2022 |
Робота з дітьми | ||
4. | Бесіда «Добрі вчинки» | 11.02.2022 |
5. | Виставка малюнків дітей середнього та старшого дошкільного віку «Світ очима дітей» | 18.02.2022 |
Робота з батьками | ||
6. | Консультація: «Насильство в сімї» | 11.02.22 – 18.02.2022 |
7. | Інформація онлайн на тему: «Принцип дотримання прав людини толерантної поведінки, недискримінації, співробітництва та взаємоповаги». | До 25.02.2022 |
Порядок дій при випадках булінгу:
- Видання рішення про проведення розслідування булінгу (цькування) із зазначенням повноважених осіб.
- Створення комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) за результатами розслідування.
- Засідання комісії.
- Повідомлення про підтверджений булінг (цькування) уповноважених підрозділів органів Національної поліції України (ювенальна поліція) та Служби в справах дітей Тернівської сільської ради.
- Реєстрування рішень комісії з випадків булінгу (цькування) в журналі з оригіналами підписів всіх членів комісії.
- Забезпечення соціальної та психолого-педагогічної підтримки здобувачам освіти, які вчинили булінг (цькування), стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування).
- Притягнення до адміністративної відповідальності булера.