Запобігання та протидія булінгу

Види булінгу в дитсадку:

Булінг(від англ. to bull— переслідувати) — свідома агресивна поведінка однієї дитини або групи дітей стосовно іншої. Як організувати інклюзивне освітнє середовище Булінг у ДНЗ (ЗДО) може проявлятися як тиск: психологічний фізичний. Часто діти застосовують і фізичний, і психологічний тиск на жертву. Наприклад, образи, приниження, ігнорування, непоступливість, погрози, побиття під час ігор. Хто провокує булінг в дитсадку Булінг серед дітей старшого дошкільного віку в ЗДО можуть спровокувати дорослі. Діти старшого дошкільного віку одразу сприймають ставлення авторитетних дорослих до інших і беруть це ставлення за зразок. Вони починають цькувати дитину чи дітей, якщо: педагог або помічник вихователя: – зневажливо ставиться до дитини, яка часто плаче або невпевнена в собі – ігнорує скаргу дитини на те, що її образили однолітки – глузує із зовнішнього вигляду дитини – образливо висловлюється про дитину чи її батьків – проявляє огиду щодо фізичної або фізіологічної особливостей дитини батьки або члени сім’ї: – б’ють та ображають дитину вдома – принижують дитину у присутності інших дітей – проявляють сліпу любов та виконують усі забаганки дитини – ставляться до своєї дитини як до неповноцінної особистості, жаліють (неповна родина, дитина хвора або має відхилення в розвитку). Усі діти потребують підтримки дорослих— батьків, вихователів, практичного психолога та соціального педагога. Саме вони мають допомогти дітям налагодити партнерські взаємини з однолітками у групі. Як міняється поведінка дитини під час булінгу в ЗДО Дитина-жертва булінгу поводиться незвично. Якщо раніше вона охоче відвідувала дитячий садок, то тепер така дитина: вдома: – не хоче одягатися вранці – шукає собі будь-яку справу вдома, аби не йти до дитячого садка – просить батьків забрати її із дитячого садка раніше – плаче, вигадує хворобу або в неї дійсно підвищується температура тіла, починають боліти голова, живіт – не контактує з однолітками у дворі – грає наодинці в парку в дитячому садку: – не бере участь у сюжетно-рольових та рухливих іграх, спільній самостійній художній діяльності тощо – усамітнюється при будь-якій нагоді – часто губить свої іграшки або речі – бруднить чи псує одяг – грає поламаними іграшками – відмовляється на користь іншої дитини від головної ролі в театрілізації чигрі – не має друзів у групі.

План заходів що до запобігання булінгу:

ЗАТВЕРДЖЕНО

Завідувач ДНЗ № 26

«Яблунька» с. Сердюківка

                         В. І. Сватко

План заходів

спрямованих на запобігання та протидію булінгу в закладі

№ з/пНазва заходуДата проведення
Робота з працівниками закладу
1.Виробнича нарада при завідувачу28.01.2022
2.Консультація «Булінг (цькування)31.01.2022
3.Круглий стіл для педагогів: «Безпечне навчання. Булінг в освітньому середовищі»04.02.2022
Робота з дітьми
4.Бесіда «Добрі вчинки»11.02.2022
5.Виставка малюнків дітей середнього та старшого дошкільного віку «Світ очима дітей»18.02.2022
Робота з батьками
6.Консультація: «Насильство в сімї»11.02.22 – 18.02.2022
7.Інформація онлайн на тему: «Принцип дотримання прав людини толерантної поведінки, недискримінації, співробітництва та взаємоповаги».До 25.02.2022

Порядок дій при випадках булінгу:

  1. Видання рішення про проведення розслідування булінгу (цькування) із зазначенням повноважених осіб.
  2. Створення комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) за результатами розслідування.
  3. Засідання комісії.
  4. Повідомлення про підтверджений булінг (цькування) уповноважених підрозділів органів Національної поліції України (ювенальна поліція) та Служби в справах дітей Тернівської сільської ради.
  5. Реєстрування рішень комісії з випадків булінгу (цькування) в журналі з оригіналами підписів всіх членів комісії.
  6. Забезпечення соціальної та психолого-педагогічної підтримки здобувачам освіти, які вчинили булінг (цькування), стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування).
  7. Притягнення до адміністративної відповідальності булера.